Felanmälan och vanliga frågor

Styrelsen ber att du själv kontaktar leverantörerna nedan i respektive ärende.

Då kan du lämna information och få återkoppling direkt. Det är effektivare och går snabbare än via någon i styrelsen som inte alltid har möjlighet vara tillgänglig eller att avsätta tid direkt.

Frågor

UBC Teknisk förvaltning – Fastighetsskötare

Hit kan du även felanmäla allt som inte specifikt angivits nedan.

e-post: info@ubcfast.se 
Telefon (07:00-16:00): 018-12 55 38 
Jourtelefon: 018-10 04 10

Glöm inte att även informera styrelsen genom mejl till styrelsen@brftryckaren.se eller kontaktformuläret här på hemsidan (klicka här)

UBC Teknisk förvaltning – Fastighetsskötare

e-post: info@ubcfast.se

Telefon (07:00-16:00): 018-12 55 38
Jourtelefon: 018-10 04 10

Det finns ingen huvudnyckel. Du måste själv lösa problemet om du har fel på låset, har låst dig ute eller blivit av med en nyckel.
Vid behov av låssmed skall Lås & Säkerhetscenter alltid anlitas.

Du står själv för kostnaden hos Lås & Säkerhetscenter!

Om du skulle förlora en nyckel, tagg eller din fjärrkontroll – Anmäl det alltid och omgående till styrelsen!

Beställning extra lägenhetsnyckel, nyckelbricka eller fjärrkontroll till garage
Det krävs en rekvisition från styrelsen för att kunna beställa nyckel till lägenheten. Beställning kan endast göras hos Lås & Säkerhetscenter
Fyll i den här blanketten och lägg den i Brf Tryckarens postfack på Kapellgatan 6. Du kan också mejla en scannad kopia till styrelsen@brftryckaren.se

För ändring i Porttelefonen använd denna mall:

Lås & Säkerhetscenter i Uppsala AB, Kungsgatan 107 (Kungshörnet)

e-post: info.uppsala@bbgruppen.se
Telefon (vardagar 07:00-16:00): 010-163 68 00
Jourtelefon: 018-444 48 49

Upphittade nycklar, taggar eller fjärrkontroller kan lämnas till Lås & Säkerhetscenter för vidarebefordran till rättmätig ägare.

Vid störning hjälper styrelsen till och anmälan görs direkt dit. Mejla (styrelsen@brftryckaren.se), använd kontaktformuläret här på hemsidan (klicka här) eller ring någon i styrelsen (anslag finns i trapphusen).

Nedan följer några generella tips:

Skriv ner hur du upplever situationen, när störningen inträffar (datum och tider) och vart störningen kommer från.
Använd gärna föreningens blankett:

  • Tänk över problemet, hur stort är problemet? Hur vill du att problemet skall lösas?
  • Tala med en bekant så får du ofta perspektiv på situationen.
  • Sov på saken och var inte arg när du konfronterar din granne. Gå till din granne för att komma fram till en konkret lösning – inte för att få utlopp för din ilska.
  • Prata med din granne. Berätta hur du upplever situationen. Berätta inte vad grannen skall och inte skall göra, det kan uppfattas som ett påhopp.

Kontakta Anticimex och meddela styrelsen!

Anticimex www.anticimex.se
Telefon: 075-245 10 00

Försäkringsbolag: Länsförsäkringar i Uppsala

Försäkringsnummer: 250904
Brf Tryckarens organisationsnummer är 769616-5567

Du är skyldig att informera styrelsen om skadedjur eller ohyra. Mejla (styrelsen@brftryckaren.se) eller använd kontaktformuläret här på hemsidan (klicka här).

Föreningen 135 bilplatser och 3 MC-platser i garage, 7 garageplatser har laddbox för elbil.
Kostnad bilplats 850 kr/mån,
Plats med laddbox 1350 kr/mån
MC-plats 300 kr/mån

Förvaltningen av föreningens garageplatser samt kö hanteras av Upplands Boservice. Om du önskar hyra parkeringsplats eller har frågor, kontakta: Patrik.Alstergren@boservice.hsb.se
Parkia har uppdrag att sköta bevakningen och har rätt att utfärda krav på kontrollavgift vid olovlig parkering, Detta gäller även olovlig användning av P-plats i garaget.

Olovlig parkering anmäls direkt till Parkeringsbolaget: Parkia Telefon 018-69 33 30

Brf Tryckaren har försäkring för fastigheterna. Vi har också tecknat ett s.k. bostadsrättstillägg kollektivt för alla lägenheter.

Bostadsrättstillägget täcker den inredning och utrustning i lägenheten som bostadsrättshavaren ansvarar för enligt stadgarna (se dessa §32). Det är bl.a. köksinredning, vitvaror, sanitetsporslin, ledningar, innerdörrar, ytterdörr, ytskikt, golvbeläggning.

Om en skada berör både egendom som den boende äger och inredning och utrustning som bostadsrättsinnehavaren ansvarar för blir det två självrisker. En på hemförsäkringen för egna ägodelar och en på det kollektiva bostadsrättstillägget för inredning och utrustning. Bostadsrättshavarens svarar för båda.

Dubbla självrisker kan undvikas genom att ha ett eget bostadsrättstillägg till den egna hemförsäkringen.

Försäkringsbolag: Länsförsäkringar Uppsala

Vid skada ring: 018-68 55 00
Du kan också anmäla din skada online här

Försäkringsnummer: 250904
Brf Tryckarens organisationsnummer är 769616-5567

Glöm inte bort att meddela styrelsen. Mejla (styrelsen@brftryckaren.se) eller använd kontaktformuläret här på hemsidan (klicka här).

Upplands Boservice

Dina avgiftsavier, utdrag från lägenhetsregistret, ansökningsblankett för andrahandsupplåtelse och andra dokument eller uppgifter hittar du på boservice.se > klicka på logga in eller följ länken nedan:

HSBPortalen: https://hsbportalen-login.hsb.se

Här kan du även uppdatera din kontaktinformation, epost, telefonnummer etc.

Behöver du ändå komma i kontakt med Upplands Boservice kontakta dem enligt nedan:

Ekonomiavdelningen: 018-18 74 02
ePost: hyresavdelningen@boservice.hsb.se

Brf Tryckaren
c/o Upplands Boservice AB
Att: Hyresavdelningen
Box 347
751 06 Uppsala

Upplands Boservice

Dina avgiftsavier, utdrag från lägenhetsregistret, ansökningsblankett för andrahandsupplåtelse och andra dokument eller uppgifter hittar du på boservice.se > klicka på logga in eller följ länken nedan:

HSBPortalen: https://hsbportalen-login.hsb.se

Här kan du även uppdatera din kontaktinformation, epost, telefonnummer etc.

Behöver du ändå komma i kontakt med Upplands Boservice kontakta dem enligt nedan:

Ekonomiavdelningen: 018-18 74 02
ePost: hyresavdelningen@boservice.hsb.se

Brf Tryckaren
c/o Upplands Boservice AB
Att: Hyresavdelningen
Box 347
751 06 Uppsala

Upplands Boservice

Dina avgiftsavier, utdrag från lägenhetsregistret, ansökningsblankett för andrahandsupplåtelse och andra dokument eller uppgifter hittar du på boservice.se > klicka på logga in eller följ länken nedan:

HSBPortalen: https://hsbportalen-login.hsb.se

Här kan du även uppdatera din kontaktinformation, epost, telefonnummer etc.

Behöver du ändå komma i kontakt med Upplands Boservice kontakta dem enligt nedan:

Ekonomiavdelningen: 018-18 74 02
ePost: hyresavdelningen@boservice.hsb.se

Brf Tryckaren
c/o Upplands Boservice AB
Att: Hyresavdelningen
Box 347
751 06 Uppsala

Upplands Boservice

Dina avgiftsavier, utdrag från lägenhetsregistret, ansökningsblankett för andrahandsupplåtelse och andra dokument eller uppgifter hittar du på boservice.se > klicka på logga in eller följ länken nedan:

HSBPortalen: https://hsbportalen-login.hsb.se

Här kan du även uppdatera din kontaktinformation, epost, telefonnummer etc.

Behöver du ändå komma i kontakt med Upplands Boservice kontakta dem enligt nedan:

Ekonomiavdelningen: 018-18 74 02
ePost: hyresavdelningen@boservice.hsb.se

Brf Tryckaren
c/o Upplands Boservice AB
Att: Hyresavdelningen
Box 347
751 06 Uppsala

Upplands Boservice

Dina avgiftsavier, utdrag från lägenhetsregistret, ansökningsblankett för andrahandsupplåtelse och andra dokument eller uppgifter hittar du på boservice.se > klicka på logga in eller följ länken nedan:

HSBPortalen: https://hsbportalen-login.hsb.se

Här kan du även uppdatera din kontaktinformation, epost, telefonnummer etc.

Behöver du ändå komma i kontakt med Upplands Boservice kontakta dem enligt nedan:

Ekonomiavdelningen: 018-18 74 02
ePost: hyresavdelningen@boservice.hsb.se

Brf Tryckaren
c/o Upplands Boservice AB
Att: Hyresavdelningen
Box 347
751 06 Uppsala

Vi har fiber till varje lägenhet och avtal med Telia om TV, Bredband och IP-telefoni. Kod till TV-boxarna tillhandahålls av Telia. De behöver ditt officiella lägenhetsnummer (4 siffror, börjar med en etta, typ 1XXX, står bl.a. på postfacket) för kunna hjälpa dig. Koderna finns även på Telias hemsida under ”Mina sidor”, där kan du även ändra och felanmäla ditt abonnemang.

Telia Fiber – Kundtjänst
Telefon: 90 200
Uppge Kundtjänst Fiber

Telia Fiber – Support
Telefon: 90 200
Uppge Fiber och support

Föreningen byter leverantör till OwnIT under januari 2020. Läs mer här.

Kone Kundcenter

Kundcenter: 0771-50 00 00 (bemannat dygnet runt)
Ange Brf Tryckaren Uppsala och vilket trapphus (adress) det berör.

Det är endast övriga fel och brister som inte kräver akut åtgärd som skall anmälas till styrelsen.

Load More