Felanmälan och vanliga frågor

Lägenhetsinnehavare kan inte beställa arbete eller tjänst för föreningens räkning. Det du beställer får du själv betala för.

Frågor

Akut behov av hjälp

Upplands Boservice – Fastighetsskötare
Telefon (07:00-16:00) 018‐18 74 01
Telefon (jourtid) 018-24 30 90

Glöm inte att även informera styrelsen genom mejl till styrelsen@brftryckaren.se eller kontaktformuläret här på hemsidan (klicka här)

Lås, Nycklar, Nyckeltaggar och Fjärrkontroller till garage

Det finns ingen huvudnyckel. Du måste själv lösa problemet om du har fel på låset, har låst dig ute eller blivit av med en nyckel.
Vid behov av låssmed skall Lås & Säkerhetscenter alltid anlitas.

Du står själv för kostnaden hos Lås & Säkerhetscenter!

Om du skulle förlora en nyckel, tagg eller din fjärrkontroll – Anmäl det alltid och omgående till styrelsen!

Beställning extra lägenhetsnyckel, nyckeltagg eller fjärrkontroll till garage
Det krävs en rekvisition från styrelsen för att kunna beställa nyckel till lägenheten. Beställning kan endast göras hos Lås & Säkerhetscenter
Fyll i den här blanketten och lägg den i Brf Tryckarens postfack på Kapellgatan 6. Du kan också mejla en scannad kopia till styrelsen@brftryckaren.se

Bokningscylinder till tvättstugan, kan vid förlust köpas hos Lås och säkerhetscenter.

Lås & Säkerhetscenter i Uppsala AB, Kungsgatan 107 (Kungshörnet)
Telefon vardagar 07:00-16:00: 010-163 68 00
Jourtelefon: 018-444 48 49

Upphittade nycklar, taggar eller fjärrkontroller kan lämnas till Lås & Säkerhetscenter eller till Polisen för vidarebefordran till rättmätig ägare.

Frågor om medlemskap, medlemsregister, avgifter, avisering och andrahandsuthyrning etc.

Upplands Boservice

Ekonomiavdelningen: 018-18 74 02
ePost: hyresavdelningen@boservice.hsb.se

Brf Tryckaren
c/o Upplands Boservice AB
Att: Hyresavdelningen
Box 347
751 06 Uppsala

Hiss – Vid fel på hissen

Kone Kundcenter

Kundcenter: 0771-50 00 00 (bemannat dygnet runt)
Ange Brf Tryckaren Uppsala och vilket trapphus (adress) det berör.

Föreningen har kollektivt bostadsrättstillägg i sin försäkring

Försäkringsbolag: Moderna Försäkringar

Kundtjänst: Måndag till fredag: 08.00 – 17.00
Vid skada ring: 0200-21 21 20
Du kan också anmäla din skada online här

Brf Tryckarens organisationsnummer är 769616-5567

Glöm inte bort att meddela styrelsen. Mejla (styrelsen@brftryckaren.se) eller använd kontaktformuläret här på hemsidan (klicka här).

Skadedjur och ohyra – t.ex. Silverfiskar, myror, vägglöss

Kontakta NOMOR och meddela styrelsen!

NOMOR https://www.nomor.se
Kundtjänst: Vardagar kl. 07.00-17.00
Telefon: 0771-122 300
Formulär på deras hemsida: https://www.nomor.se/skadeanmalan

Försäkringsbolag: Moderna Försäkringar
Brf Tryckarens organisationsnummer är 769616-5567

Du är skyldig att informera styrelsen om skadedjur eller ohyra. Mejla (styrelsen@brftryckaren.se) eller använd kontaktformuläret här på hemsidan (klicka här).

TV, Telefoni och Bredband – Telia-Fiber

Vi har fiber till varje lägenhet och avtal med Telia om TV, Bredband och IP-telefoni. Kod till TV-boxarna tillhandahålls av Telia. De behöver ditt officiella lägenhetsnummer (4 siffror, börjar med en etta, typ 1XXX, står bl.a. på postfacket) för kunna hjälpa dig. Koderna finns även på Telias hemsida under ”Mina sidor”

Telia Kundtjänst-Fiber
Telefon 020-755 766

Telia Fiber-Support
Vardagar 08:00 – 21:00
Lördagar, Söndagar samt helgdagar 10:00 – 18:00
Telefon: 020-240 250

Störning — När grannarna stör

Vid störning hjälper styrelsen till och anmälan görs direkt dit. Mejla (styrelsen@brftryckaren.se), använd kontaktformuläret här på hemsidan (klicka här) eller ring någon i styrelsen (anslag finns i trapphusen).

Nedan följer några generella tips:

  • Skriv ner hur du upplever situationen, när störningen inträffar (datum och tider) och vart störningen kommer från.
    Använd gärna föreningens blankett:
  • Tänk över problemet, hur stort är problemet? Hur vill du att problemet skall lösas?
    Tala med en bekant så får du ofta perspektiv på situationen.
  • Sov på saken och var inte arg när du konfronterar din granne. Gå till din granne för att komma fram till en konkret lösning – inte för att få utlopp för din ilska.
  • Prata med din granne. Berätta hur du upplever situationen. Berätta inte vad grannen skall och inte skall göra, det kan uppfattas som ett påhopp.
Övriga fel och brister

Övriga fel och brister i fastigheten som inte kräver akut åtgärd skall anmälas till styrelsen. Mejla styrelsen@brftryckaren.se, använd kontaktformuläret här på hemsidan (klicka här) eller ring någon i styrelsen (anslag finns i trapphuset)

Lägenhetsinnehavare kan inte beställa arbete eller tjänst för föreningens räkning. Det du beställer får du själv betala för.